Vanliga frågor och svar
Laddar varukorg...

 

  

 

 

Hur lägger jag en order?

Du lägger själv din order genom att trycka på kundvagnen vid en produkt, då läggs den i kassan för att sedan få uppgifter av dig så som leveransinformation och betalsätt för att ordern skall slutföras. Vi hjälper självklart till att lägga en order via telefon/mail på 08-5000 90 48/kundservice@furniturebox.se, vard: 10-18. 

 

Problem att lägga en order?

Se till att alla uppgifter är korrekt ifyllda och att du uppfyller kraven för faktura om du har valt det betalningssättet, vid faktura och delbetalning kan vi endast sända till folkbokförd adress. Kvarstår problemet är du självklart välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. 

 

Status på lagd order?

På dina sidor kan du endast se om ordern är mottagen d.v.s att vi tagit emot och behandlat din order. När varan lämnat lagret får du ett mail med status skickad, då är varan expedierad och fraktbolaget, oftast Schenker aviserar er på det telefonnummer ni angivit vid lagd order. 

 

 

Priser och frakt?

Priserna på sajten är inklusive moms och frakt hem till dig, mindre paket levereras till närmaste schneker ombud. I norden debiteras en frakt som du kan se i kassan när du skriver in ditt land och postnummer.

 

Leveranstider?

Våra leveranstider kan du se på respektive artikel. Beräknade leveranstider gäller om inget annat uppges. Leveranstiderna är beräknade med intervall då det är både fabriker, leverantörer och fraktbolag som ska expediera din order och därav kan vi inte uppge en exakt dag. 

 

 

 

Betalningssätt?

Vi erbjuder säker betalning via Klarna, Eurofinans och samport. 
  • Delbetalning via Klarna Konto. Tillsammans med Klarna (tidigare Kreditor) erbjuder vi möjligheten att dela upp betalningen på 3, 12 respektive 36 månader. 0 % ränta vid delbetalning upp till 12 månader och 9,95 % ränta vid delbetalning på 36 månader. En uppläggningsavgift på 95–295 kr samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad tillkommer.
  •  Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor. Vi tar en fakturaavgift på 29 kr, maxbelopp som kund är 25 000kr. Vill man handla för mer än 25 000kr på kredit  hjälper kundservice er med detta via eurofinans, vi sköter all handläggning och ni får svar direkt i telefon eller mail om ni är kreditvärdiga. Fakturan kommer alltid efter att vi levererat er order.
  • Kortbetalning med Visa eller MasterCard i samarbete med Samport. När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Samport, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen direkt. Samport reserverar era pengar direkt vid köp.

 

Butik?

Furniturebox är en webbaserad butik med understöd av showroom i direkt anslutning till lagret i frihamnen i stockholm.

Månd-Fred 10:00-18:30
lördag: 12:00-16:00

För andra tider vänligen kontakta oss för tidsbokning!

OBS! Vi har inte alla produkter i vårt showroom så om ni undrar över en specifik produkt finns på display, vänligen kontakta oss!

Furniturebox
Lasthiss 7, våning 4
Frihamnen magasin 6
115 56 stockholm

08-5000 90 40
kundservice@furniturebox.se

Senast besökta artiklar
Har du en fråga?