08 5000 90 40

Öppettider

  • Måndag 09:00 - 18:00
  • Tisdag 09:00 - 18:00
  • Onsdag 09:00 - 18:00
  • Torsdag 09:00 - 18:00
  • Fredag 09.00 - 18:00
  • Lördag 11:00 - 15:00
  • Söndag 11:00 - 15:00

FRI FRAKT

Oavsett om du handlar i vårt Showroom eller på nätet har du alltid fri frakt! 0kr i hela Sverige!

FRI RETUR

Skulle du mot förmodan ångra ditt köp är det enkelt att returnera din vara samt att det är helt kostnadsfritt!

ÖPPET KÖP

Vi erbjuder 14 dagars returätt, dock ska produktens emballage vara i säljbart skick, således oförändrat. * Fri frakt, fri retur och öppet köp gäller ej utanför Sveriges gränser.
Kontakta oss

08 5000 90 40

Öppettider

  • Måndag 09:00 - 18:00
  • Tisdag 09:00 - 18:00
  • Onsdag 09:00 - 18:00
  • Torsdag 09:00 - 18:00
  • Fredag 09.00 - 18:00
  • Lördag 11:00 - 15:00
  • Söndag 11:00 - 15:00

ALLMÄNNA VILLKOR


Köp

Alla priser på hemsidan är inklusive moms. Furniturebox reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Kunden måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att få ingå köpavtal med Furniturebox. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Frakt och leverans
Furniturebox erbjuder fri frakt inom Sverige. Furniturebox fraktar även till Norge, Finland och Danmark, då tillkommer dock frakt. Fraktkostnaden visas i kassan efter att land har valts.

Leveranstid
Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 18:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var i landet du bor. 

Leveranssätt
Furniturebox fraktar främst med DHL, Schenker och Posten. Vid mindre varupaket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta fraktombud. Inom fri frakt ingår inte uppbärning, utan er vara levereras till närmaste port, grind, tomtgräns eller garageuppfart. Leverans sker på dagtid enligt överenskommelse med fraktbolaget.

Leveransadress
Vi levererar normalt till folkbokförd adress, önskas annan leveransadress måste ni kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Avhämtning
Furniturebox har ej avhämtning utan levererar endast ut till kund.

Transportansvar
Furniturebox ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.

Force majeure
Furniturebox skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive, men inte begränsat till, explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning, arbetskonflikt (oavsett om det omfattar våra anställda eller inte).



Betalning
Bankkort eller kreditkort
Du som har VISA eller Mastercard kan enkelt betala dina varor via hemsidan. Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida. Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern. Furniturebox använder sig av VBV (Verified by Visa) som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering för att ingen obehörig ska komma åt dina kortuppgifter. Har du frågor kring säkerhet eller kortbetalning kontakta Furniturebox kundservice på telefon 08 5000 90 40 eller kundservice@furniturebox.se.

Faktura och delbetalning
Furniturebox samarbetar med Klarna. Det gör att du kan betala med faktura, Klarna Konto eller dela upp din betalning enkelt. Klarna arbetar säkert med e-handel via faktura och kredit med många större företag.

Använder du Klarna Konto läggs din betalning upp på ett konto hos Klarna. Du behöver då bara fylla i ditt personnummer så läggs betalningen upp på ett konto hos dem. Sedan får du en faktura i slutet på månaden. Läs mer på Klarnas hemsida

Med Klarna Faktura får du fakturan kostnadsfritt separat i samband med att du bekräftar ditt köp. Fakturan ska betalas inom 20 dagar. Ingen aviavgift tillkommer. Läs mer på Klarnas hemsida. Du kan även välja att delbetala din beställning i upp till 36 månader, upp till 12 månader utan ränta. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet.

Garanti
Vi säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida).

Öppet köp
Vi tillämpar 14 dagars öppet köp. En vara kan returneras upp till 14 dagar efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick, alltså oanvänd, och spara emballaget. Öppet köp gäller ej specialbeställda varor eller utförsäljningsvaror. Återbetalning sker inom 30 dagar från att ordern blivit avbokad.

Retur
Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar erbjuder vi kostnadsfritt fri retur av dina varor. Villkoren för Öppet köp måste vara uppfyllda. Gå till vår Kundservice och välj Retur. Furniturebox står för fraktkostnaden för returen, men kunden har ansvar för upphämtning och att varan är korrekt emballerad. Återbetalning sker inom 30 dagar från att returen blivit bokad.

Reklamation
Skulle det vara något fel på din vara gör du en reklamation via vår hemsida. Gå till vår Kundservice och välj Reklamation. Beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder på skadan. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt. Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuell ersättning eller retur. Utbetalning sker inom 30 dagar från att ärendet blivit löst.

Transportskada
Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till Furniturebox kundservice. Gå till vår Kundservice och välj Transportskada. Detta ska göras inom tre dagar för att Furniturebox ska kunna anmäla skadan till fraktbolaget. Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en  notering på din kopia av fraktsedeln och spar emballaget för eventuell retur.

Produktinformation
Furniturebox reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i internetbutiken eller i annonser samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla produkter är avsedda för användning i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Montering
Alla Furniturebox produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade. Det medföljer alltid enklare verktyg - men en egen grundläggande verktygslåda brukar förenkla monteringsprocessen.

Kunduppgifter
De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig.

Leveransförsening
Vid eventuell försening kompenserar vi er med 2.5% av varans värde per hel förseningsvecka, upp till den 4:e förseningsveckan. Beloppet för ersättning vid försenad leverans uppgår till max 10% av varans värde.

Lagar och tvister
Furniturebox lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Furniturebox att frivilligt följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden.
Senast besökta artiklar